Amazon preveu crear més de 400 llocs de treball al 22@ de Barcelona

Blog

per Comunicació CTECNO / 26 juliol, 2018 / Sense comentaris
  • El gegant del comerç electrònic instal·la a la ciutat un centre de R+D lingüístic i un altre de serveis empresarials

Amazon ha apostat pel districte 22@ de Barcelona per instal·lar-hi un centre d’investigació per al desenvolupament língüístic dels seus portals i un altre de serveis empresarials. En conjunt preveu crear uns 400 llocs de treball, dels quals ja se n’han concretat 240. A més, es crearan uns 140 llocs de treball més entorn de la nova divisió de Machine Learning, o tècniques d’intel·ligència artificial per al desenvolupament de les eines de recerca d’Amazon. La capacitat de l’edifici del carrer de Tànger de Barcelona és d’uns 500 treballadors.

Coloraines i ‘american style’

En aquesta obsessió col·lectiva per ressituar Barcelona al mapa de les ciutats modernes dedicades al sector serveis, Amazon ha pres partit clarament. El gegant del comerç electrònic a la ciutat importa el seu estil de coloraines i gespa artificial, un ‘american style’ que, trufat amb energia barcelonina, promet dotar d’aires més tecnològics un barri 22@ que compleix la majoria d’edat. I l’edifici es converteix en la carcassa d’un projecte que situa BCN en un eix del comerç mundial.

Els professionals d’Amazon arriben a Barcelona plens de vitalitat. Els 100 milions en inversions que acumula el gegant nord-americà a la ciutat són una aposta clara que, al marge de magatzems i logística, vol portar també enginyers i teòrics de la intel·ligència artificial d’alt nivell.

Enginyers del llenguatge

Hugo Zaragoza, científic de ‘Machine elearning’, és el líder de l’equip d’investigadors d’Amazon a Barcelona. La seva funció és “ensenyar les màquines a adaptar-se a la complexitat”, i complementar les funcions d’intel·ligència artificial que permeten preveure patrons de comportament de compra dels consumidors amb eines d’interpretació del llenguatge.

En definitiva, millorar la qualitat del cercador per facilitar trobar allò que es busca o que es desitja. El seu equip es configurarà amb 140 enginyers que treballaran de la mà amb altres de situats als EUA, la Xina o al Japó.

Més empreses

En la presentació de les noves instal·lacions d’Amazon a Barcelona, Koro Castellano, membre del comitè de direcció de l’empresa a Espanya, va ressaltar que la companyia manté un creixement anual del 75% en nombre d’empreses espanyoles que venen els seus productes a través d’Amazon, el 21% de les quals amb seu a Catalunya. El 79% d’aquestes empreses amb vendes a Amazon són exportadores i han aconseguit que el 40% dels seus ingressos provinguin d’aquestes exportacions, un percentatge superior a la mitjana. Amb estil de consolidada presentadora d’una Prime TV, la directiva de Kindle va ressaltar que l’objectiu de la multinacional és consolidar a Barcelona un centre d’excel·lència, crear ocupació de qualitat i captar capital humà capaç d’impulsar la companyia.

Cercle virtuós d’Amazon

Ja fa temps que Amazon va deixar de tenir com a objectiu prioritari la venda de llibres. Ralf Herbrich, director d’intel·ligència artificial, va descriure el nou paradigma: “Ser el centre de l’activitat del consumidor”. La intel·ligència artificial i el control de dades a escala massiva permet a Amazon detectar tendències de compra abans que es produeixin. És el que Herbrich descriu com el cercle virtuós de l’univers Amazon, que tendeix a créixer sense fre ajudat pels interessos conjurats de venedors i compradors, d’eines de recerca i d’oferta. D’aquest èxit es deriven cada vegada menors costos d’estructura i preus de venda més baixos que realimenten el negoci d’Amazon, que arriba per quedar-s’hi.

 

Redacció: Eduardo López Alonso

Publicat: El Periódico, 25 de juliol del 2018 [font]