“El Passeig de Gràcia d’Internet es diu Google”, a l’esmorzar-networking #comerçTIC

Blog, Blog

per Comunicació CTECNO / 6 febrer, 2018 / Sense comentaris
  • El comerç online no és només terreny d’Amazon
  • No es pot viure d’esquenes al comerç online, però no tothom té les mateixes oportunitats

El Cercle Tecnològic de Catalunya (CTecno) va organitzar el passat 6 de febrer un esmorzar-networking titulat “Comerç i TIC: de la venda tradicional a la venda online”, amb la col·laboració i el patrocini de Barcelona Activa. La sessió es va celebrar a la Sala Barcelona de l’edifici MediaTIC i va reunir a més de 80 professionals interessats en conèixer com aprofitar el canal online per complimentar les vendes que provenen de la botiga física o canals tradicionals.

L’acte va comptar amb la participació de Santiago Sánchez, CEO d’Etailers Ecommerce, qui va moderar la taula rodona; i dels ponents Nico Bour, CEO i cofundador d’Uvinum, Pau Lepage, responsable del departament de consultoria i serveis de màrqueting digital de TLG commerce i Ramon Puigoriol, CEO de Ferreteria.es.

Sánchez va començar afirmant que el comerç electrònic segueix creixent i que, a part dels grans marketplaces horitzontals que coneix tothom com Amazon i Zalando, també trobem molts altres marketplaces verticals, com per exemple Uvinum.

El CEO d’Uvinum va exposar que l’objectiu principal de la companyia és transformar la distribució de vins i destil·lats en el món. També va afirmar que el mercat digital està en ple creixement, però amb un seguit d’obstacles, ja que “en un barri ser el millor és possible, però a Internet és un problema, perquè tens molts competidors”. Bour va destacar que el més difícil no és tenir una botiga online, sinó com aconseguir que la gent la conegui, perquè al final “el producte sou vosaltres, i no pas el producte que venem”. També va considerar que l’especialització és un tema vital, perquè “ser algú en aquest món es compleix quan crees una marca”.

Seguidament, Lepage va corroborar que gràcies a l’ecommerce es pot incrementar la venda i conèixer millor el client. TLG commerce, empresa catalana amb 20 anys de negoci online, confia en quatre claus d’èxit: dedicació full time (els ritmes d’Internet són molt més ràpids comparats amb els de la tenda física), competència digital, pressupost específic i fidelització amb el client. Lepage va destacar que “un marketplace no només ha de servir per vendre, sinó que pot ser una nova via per descobrir nous països, nous mercats”. Lepage va resumir amb tres paraules el procés de crear un comerç online: paciència, realisme i originalitat.

Per acabar, Puigoriol va explicar el cas d’èxit de la ferreteria tradicional i familiar: han passat d’obrir botigues físiques a obrir botigues online. El CEO de Ferreteria.es va reconèixer que “va costar-nos molt més obrir una botiga online que una de física, perquè el posicionament a Internet és molt difícil”. Tot i així, va reconèixer que la seva experiència és bona, perquè amb visió de futur era necessari. Segons Puigoriol, la diferència entre la venda tradicional i la online és la següent: a la botiga física 5 de cada 10 persones compren i, en canvi, a la botiga online només 1 de cada 100 compren. “Un ecommerce petit ha d’estar a bons preus, perquè tenim competidors molt agressius”, va sentenciar.

Com a conclusió, Sánchez va resumir el debat amb tres idees clau: el producte i el preu és fonamental, ja que tenir producte propi és diferent que distribuir-lo; és possible compaginar la venda directe amb la venda indirecte (no hi ha estratègies úniques) i l’ecommerce és un tema de constància i de paciència per aconseguir un bon posicionament. El moderador va acabar amb una frase ben encertada: “el Passeig de Gràcia d’Internet es diu Google”.

 

Consulta les fotografies

Consulta el vídeo-resum

Consulta l’article de VIA Empresa