Informe: Baròmetre del Sector Tecnològic a Catalunya 2014

Informes, Materials

per Comunicació CTECNO / 22 setembre, 2014 / 1 Comentari

El Baròmetre del sector tecnològic a Catalunya és una anàlisi qualitativa i quantitativa de la situació del sector de les tecnologies de la informació i la comunicació a Catalunya. En cada edició, el baròmetre ha anat creixent en quant a l’anàlisi prospectiva de les tendències del sector i a la proposta de recomanacions i full de ruta pels actors tecnològics catalans.

El baròmetre s’ha basat en més de 400 enquestes realitzades a més de 400 empreses del sector. A més, s’ha entrevistat a 21 líders d’opinió i s’han realitzat 3 focus groups o
n han participat 19 experts
per dialogar sobre internacionalització, competitivitat i tendències.

Enguany el baròmetre que impulsa el Cercle Tecnològic de Catalunya, arriba a la seva sisena edició, consolidant-se definitivament com un document de referència imprescindible en diferents àmbits del sector TIC català.

 

 

BARÒMETRE DEL SECTOR TECNOLÒGIC A CATALUNYA 2014 – CATALÀ

BARÓMETRO DEL SECTOR TECNOLÓGICO EN CATALUNYA 2014 – CASTELLANO

TECHNOLOGICAL SECTOR BAROMETER IN CATALONIA 2014 – ENGLISH

Un Comentari

  1. Ricard Menor says:

    Després de revisar el Baròmetre, surto amb la idea reforçada de que a les empreses (en general) els costa molt encarar projectes de visibilitat online en una època on les circumstàncies macroeconòmiques i dinàmica de mercats globals empenyen cap a la presència a Internet. Si tenim en compte que ja els costa a moltes empreses íntimament lligades a les TIC el fet de “vendre’s” bé i sortir a l’exterior via web, què podem esperar de les empreses més allunyades del cercle TIC? Fins i tot el sector turístic està mig adormit en aquesta assignatura…
    Les empreses no tenen recances a l’invertir en consultories, per exemple replanificació de processos, implementacions ERP, optimització de circuits logístics i la sincronització producció/mercat, però després trobem webs corporatives amb 5, 10 i més anys d’antiguetat disponibles 24x7x365 sense cap pudor ni vergonya…
    Una trista embaixada que quasi ningú visita perquè n’ignoren l’existència, i a Google, ni rastre…

    Lligant amb els potencials de I18n, trobo a faltar un recull de dades per estudiar trets d’interés sobre els actius online de les empreses per sectors:
    – Traducció o localització? Quants idiomes i quins
    – Tecnologia actual segons demanda del mercat vs obsolescència digital (responsive design, mobile, CMS, etc.)
    – Inversió en desenvolupament de continguts i dinàmica de la presència web
    – Inversió en marketing online (SEO, SEM, Xarxes Socials, Email, etc.)

    Gràcies per les dades, sort a tothom pel 2015.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.