La importància de la digitalització dels negocis, a debat dins el BizBarcelona

Actualitat, Esmorzars networking, Notícies

per Comunicació CTECNO / 14 juny, 2019 / Sense comentaris

Un any més el Cercle Tecnològic de Catalunya (CTecno) ha organitzat un acte dins la fira de l’emprenedoria i les starts ups BizBarcelona. Amb el títol ” Digital Business: Quines oportunitats ofereix l’àmbit digital per a la teva empresa?” s’han tractat temes claus per a totes aquelles persones que han emprès o emprendran l’aventura de l’emprenedoria i que necessiten tenir eines per construir la seva marca digital: la de l’empresa i la personal.

A la taula de debat, organitzada amb la col·laboració de Barcelona Activa sota la moderació de Eva Marini, Coordinadora Servei Gestió del Talent-Direcció de Serveis a les Empreses, s’han tractat aspectes relacionats amb la facilitat de fer gestions online i amb signatura digital. Per parlar d’aquest tema hem comptat amb la participació de Santi Casas de Validated ID, qui ha subratllat el concepte de identitat sobirana: “Aquesta va més enllà de la que tenim pel sol fet d’existir -online i en la vida real-, sinó que es tracta del que terceres parts diuen de nosaltres i que podem compartir per validar i explicar qui i què som”. Per exemplificar-ho, Casas ha comentat que “si dic que la meva empresa és bona en fer una cosa, està molt bé tenir referències d’altres que ho validin, que ho expliquin i que em serveixi per explicar millor el meu negoci”.

 

 

De la seva banda, Jordi Gili d’Execus Social Selling, ha estat l’encarregat d’exposar els passos a seguir per a qualsevol emprenedor que vol fer créixer la seva startup o idea de negoci: “Com passem d’una empresa petita a una ja consolidada? Quan hem crescut ja fins a un nivell de negoci, cal apostar primer per les inbond o l’outbond sales?” I interpel·lant al públic s’ha evidenciat que els models de negoci són difícils i que cal sempre apostar per tenir un equip que ajudi a l’emprenedor perquè sigui ell qui “fins a la fase de consolidació tanqui els tractes i vengui i atengui els seus clients”.

 

 

L’experta en marca personal Cèlia Hil, assessora i consultora de Talento Cooldys, ha estat l’encarregada de parlar a l’audiència sobre la importància d’articular un bon discurs a les xarxes socials i tenir uns perfils coherents amb la professionalitat que volem aportar a les empreses que s’interessen en les candidatures: “Cal tenir un perfil professional complet, per exemple a LinkedIn, i pensar sempre si allò que volem comentar o publicar en una xarxa social oberta ens està sumant o restant valor per generar confiança i atraure clients, inversors o altres socis”. En aquesta línia ha instigat l’audiència a ser actius en fòrums de debat o pàgines especialitzades en temes d’interès per al sector concret on un candidat busca feina per poder ser trobats i cercar talent: “Hi ha grups on fer nethunting i buscar el talent que està més amagat, perquè no totes les ofertes de feina estan publicades a portals estrictament de cerca de feina”.

Més enllà d’aquests consells, Hil ha posat sobre la taula la necessitat de fer que “el talent jove i el sènior treballin junts a les empreses, com un tàndem. Hi ha sectors que ja ho estan duent a terme, i permet valoritzar els perfils amb més experiència perquè no quedin fora del mercat”.

 

 

Sobre el talent digital i com cuidar-lo des de l’inici del contacte fins a la incorporació a l’empresa, n’ha parlat Ivan Sala de Talent Clue. Sala ha apuntat la importància de definir els rols dels socis en el cas de les start ups: “No tots tenim el mateix talent i això també s’ha de reflectir en les tasques, els percentatges d’inversió dels socis, entre d’altres qüestions bàsiques”. Sobre el canvi de les empreses, el creador de Talent Clue ha subratllat que el talent “és el que canvia l’èxit d’un projecte empresarial i cal cuidar totes les etapes on el o la professional entra en contacte amb la nostra marca, cal mimar-los i fer seguiment durant tot el procés fins la contractació”.

 

Per cloure la taula rodona la moderadora, Eva Marini, ha llençat una darrera pregunta als ponents que ha servit per obrir torn de preguntes a un públic nombrós que ha omplert la Sala Tendències en aquesta nova edició del BizBarcelona.

 

Consulta les fotografies aquí.