L’aposta TIC en el sector tèxtil permet maximitzar les possibilitats de venta

Blog

per Comunicació CTECNO / 7 desembre, 2016 / 1 Comentari

El passat dimecres 23 de novembre l’Adoberia Bella d’Igualada va acollir la Jornada d’Innovació TIC en el sector tèxtil. L’acte, organitzat pel CTecno (Cercle Tecnològic de Catalunya), amb la col·laboració i el patrocini de la Diputació de Barcelona, va debatre sobre com les tecnologies TIC poden millorar i potenciar la innovació en el sector tèxtil.

L’Il·lm. Sr. Marc Castells, alcalde d’Igualada i Vicepresident segon de la Diputació de Barcelona, juntament amb el Sr. Jordi William Carnes, President del CTecno, van ser els encarregats de donar la benvinguda. Castells va remarcar que els serveis de qualitat sempre es donen en la indústria, la qual conflueix amb el sector TIC, mentre que Carnes va explicar que el CTecno aposta per obrir-se i treballar amb tot el territori català per fer-lo més competitiu.

Sota el títol “Com una innovació tèxtil va catapultar les tecnologies digitals”, la conferència del Dr. Llorenç Valverde, matemàtic, doctor en informàtica i catedràtic de la Universitat de les Illes Balears, va evidenciar que la relació entre les TIC i el tèxtil va inspirar la creació de la primera màquina programable. Valverde ho va demostrar explicant la història del teler de Jacquard, que amb les seves fitxes perforades va ser la primera màquina programable. Més tard, el teler de Vaucanson, completament automàtic, va inspirar el primer ordinador. “Qualsevol invent que tingui èxit, genera versions millorades”“sense fracàs no hi ha innovació”, va sentenciar Valverde.

Després de l’esmorzar va tenir lloc la taula rodona, moderada per Miquel Soler, Director del Centre de Recerca i Transferència de Tecnologia Tèxtil de l’Escola de teixits de Canet de Mar. Entre els ponents es va examinar i debatre quines innovacions TIC es poden aplicar a la indústria tèxtil.

Rafel Abenoza, Gerent Tècnic d’Intarex, va presentar un software que permet fer el seguiment d’una col·lecció de forma gràfica. “El cicle de vida del disseny i la producció abans era cosa del món local, avui en dia es dóna simultàniament a llocs distants”, va assegurar.

Des de la vessant de centre tecnològic, Lídia Morcillo, Managing Assistant Head of Innovation a Fitex (Fundació per la innovació tèxtil), va explicar els quatre eixos d’actuació: R+D+I, prototipatge, internacionalització i formació. Morcillo va presentar un projecte d’impressió 3D amb polímers aplicat a la indústria tèxtil. “La tecnologia 3D té com a objectiu ajudar en els canvis de comportament dels consumidors, la sostenibilitat i la digitalització”, va dir.

Des de la perspectiva d’ecommerce, Llorenç Palomas, Director Comercial i de Màrqueting a Trilogi, va recordar que en els últims sis mesos el producte físic més venut a Internet és la moda i que Espanya acumula setze milions de compradors recurrents “S’ha de transformar aquest trànsit en negoci”, va sentenciar. Palomas va explicar que estan introduint eines que preveuen quan comprarà el consumidor.

El TIC-Financial Manager de Sita Murt, Batis Tort, va explicar la gran transformació digital que va dur a terme l’empresa l’any 2001, passant d’un servidor físic a tenir-ne nou, i introduint la comercialització online i amb plataformes multimarca. La innovació, l’aposta per les xarxes socials i l’e-shop van fer recuperar facturació i créixer en clients.  “Maximitzar les possibilitats de venda amb tot l’estoc disponible a la web és el nostre principal objectiu”, va dir.

Raúl Sánchez, Sales Specialist a Ricoh Spain IT Service, va explicar els reptes tecnològics del sector tèxtil, reptes exigits pels clients i consumidors. “Els consumidors tenen més poder, saben que les empreses tenen al seu abast la tecnologia per donar resposta a les seves necessitats”, va dir. Sánchez va defensar que la transformació digital és una oportunitat per a les empreses que aporta més productivitat i flexibilitat en tota la cadena de valor.

Punto Blanco, representat per Anna Romeu, Directora de Sistemes d’Informació, va presentar el sistema per veu amb Android que utilitzen per a ordenar i fer el picking del seu magatzem de 10.000 m2. “El sistema gestiona 70.000 ubicacions caòtiques, i permet a la noia desplaçar-se sense res a les mans, oferint més seguretat”, va afegir.

Blai Paco, president de la Unió Empresarial de l’Anoia, va participar a la cloenda de l’acte, i va recordar la importància de la indústria tèxtil a l’Anoia, la segona economia més diversificada de Catalunya. Va estar acompanyat per Joan Ramon Barrera, vicepresident del CTecno.

Presentació de Llorenç Valverde

Presentació d’Anna Romeu

Presentació de Lídia Morcillo

Presentació de Raúl Sánchez

Presentació de Batis Tort

Consulta les fotografies a aquí.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.