“Les grans empreses acceleren la seva innovació gràcies a les startups”, a l’esmorzar-networking sobre Corporate Venturing

Actualitat, Esmorzars networking, Notícies

per Comunicació CTECNO / 12 desembre, 2018 / Sense comentaris

El Cercle Tecnològic de Catalunya (CTecno) va organitzar el passat 11 de desembre un esmorzar-networking titulat “Oportunitats del Corporate Venturing al sector TIC i digital”, amb la col·laboració i el patrocini de Barcelona Activa. La sessió es va celebrar a l’auditori Cibernàrium i va reunir 50 professionals interessats en el tema.

L’acte va comptar amb la participació d’Àlex Rodríguez, founder & CEO de MarsBased i Southwestern Europe Regional Director de Startup Grind, Oscar Sala, director de mVenturesBcn de la Mobile World Capital, Sergi Figueres, CEO de Worldcoo, Xavier Pont, Co-Founder de Ship2B Astrid Baldissera, Manager Transactions in New Models a Schibsted.

Jordi William Carnes, president del CTecno, va donar la benvinguda, posant en valor la necessària col·laboració entre startups i grans corporacions per ajudar a aquestes a accelerar la innovació.

Àlex Rodríguez, moderador de la sessió, va iniciar la intervenció explicant que Startup Grind és la comunitat d’emprenedors més gran del món. “En el món del corporate venturing és molt important que hi hagi un acompanyador per cadascuna d’aquestes dues parts perquè es faci aquest trobament entre startup i gran corporació”, va afirmar el founder & CEO de MarsBased.

A continuació, Oscar Sala va comentar que l’ecosistema digital català està en un moment molt dolç i que el 35% de les startups d’Espanya es troben a Barcelona. En el seu cas, va explicar el programa The Collider. “Pretenem transformar el coneixement científic en solucions de mercat que milloren el repte de la indústria”, va explicar el director de mVentures.“El que fem és buscar un projecte que respongui a un repte i després busquem el talent”.

Seguidament, Sergi Figueres va explicar que Worldcoo és una eina tecnològica que ajuda a finançar projectes socials gràcies a una proposta de valor integrada als sistemes de pagament de grans empreses. “Vam començar amb l’ecommerce, però el salt a les botigues físiques ens està ajudant a incrementar moltíssim les donacions. Fins ara hem col·laborat amb més de 200 projectes i més de 500 entitats”.

Xavier Pont va explicar que el Corporate Venturing és una de les estratègies d’impacte, ja que genera valor d’una manera connectada. “Volem que tota l’economia al 2035 sigui d’impacte i aquest impacte social ha de ser rendible, perquè les empreses que no connectin amb la societat no seran empresa”, va explicar. Segons Pont, aliar-se amb grans corporacions fa que puguis escalar més ràpid.

Finalment, Astrid Baldissera va explicar que el Corporate Venturing ha incrementat molt en els darrers anys. Què motiva el Corporate Venturing? “Als anys 70 era una manera fàcil de fer diners, però avui en dia ho fem per raons estratègiques, com assegurar el negoci o enfortir el poder innovador i tenir una perspectiva interna”, va comentar. Segons Baldissera, s’han d’aprofitar les sinèrgies que es poden donar en les empreses emergents ja que genera un benefici mutu.

 

Consulta les fotografies

Consulta el vídeo-resum