Presentem la Barcelona Digital Talent dins el MWC19

Actualitat, Informació destacada, Notícies

per Comunicació CTECNO / 28 febrer, 2019 / Sense comentaris

El tercer dia del MWC19 ha estat el marc en el qual s’ha presentat el projecte de la Barcelona Digital Talent (BDT), dins l’stand de la Mobile World Capital. Davant un públic format per algunes de les empreses sòcies del Cercle Tecnològic de Catalunya (CTecno) i de la resta de socis impulsors de la iniciativa (Mobile World Capital, 22@Network, Barcelona Tech City, Ajuntament de Barcelona, Generalitat de Catalunya TIC, Forment del Treball), així com representants de l’ecosistema públic i privat, s’han explicat les claus i els objectius del la BDT, subratllant que la principal necessitat per la qual va nèixer la iniciativa va ser treballar perquè Barcelona esdevingui un hub de talent digital i ajudar les empreses del sector tecnològic, no només a atraure els perfils més competents que necessitin, sinó a fer que perdurin i es quedin.

Jordi Arrufí, com a representant de l’aliança de la Barcelona Digital Talent, ha estat l’encarregat de fer la presentació de la BDT i ha remarcat : “Volem que aquesta iniciativa estableixi Barcelona com a centre d’atracció de talent i ho volem fer acompanyats de les institucions públiques i del sector privat, des del que volem sumar més empreses i entitats per impulsar el projecte”.

 

 

El panell ha servir per explicar algunes dades d’interès, com per exemple, que segons l’informe encarregat per la BDT a Talent Up, les competències que creixen més en demanda actualment són les d’experts en AI, impresió 3D i IOT i que avui en dia, més d’un 30% dels llocs de feina que tenen a veure amb tecnologia, es cobreixen amb persones de fora de Barcelona, que provenen principalment de Madrid, Londres i París.

La presentació ha anat precedida d’una conferència per part de Joaquim Campa, director de Recursos Humans de Social Point, qui ha reivindicat el paper del joc com a element de creixement personals i professional dins les empreses: “El que realment pot fer la diferència són les habilitats i les competències. Per això busquem el talent en forma de ‘T‘; que sigui profund en coneixements tècnics, però que alhora, tingui amplada de mirada i sigui transversal”. Campa ha subratlla que en el món del gaming, així com en el de les tecnologies en general, “el que avui és vàlid, pot deixar de ser-ho demà, perquè els perfils i les tendències canvien molt ràpid i per això, s’ha d’estar preparat i ser versàtil. La millor manera és treballar amb equips petits on tothom complementi els altres perfils i hi hagi confiança”.

 

 

Sobre l’atracció del talent a Barcelona, ha proposat que tot hauria de ser més fàcil a nivell de contractació i que les administracions han de posar de la seva part, alhora que ha asseegurat que Barcelona és “un bon lloc per brillar i presentar-se al món”.

Per part del CTecno, hi han assistit, entre d’altres, representants d’empreses com IECISA, Basetis, IBM, Nexica, Oracle, Grupo ICA, Ricoh, Sonicwall, Oesia, Palo Alto Networks, Soprasteria o Sitep.

La Barcelona Digital Talent ha estat present aquests dies també dins la fira d’emprenedoria i startups, 4YFN -en l’espai Talent Corner–  impulsada també per GSMA i la Mobile World Capital, a través d’un speed dating que ha servit de punt de trobada entre els responsables de recursos humans de les empreses i els futurs candidats a posicions dels departaments de tecnologia. Més de 400 candidats han passat per les entrevistes, en una acció que ha atret al talent jove, i també als mitjans de comunicació (minut 39:45”).

 

 

La propera cita de la Barcelona Digital Talent serà el pròxim 27 de març a l’Auditori de Mediapro. Allà es presentarà oficialment el projecte i totes les dades de què es disposen per començar a treballar en accions durables en el temps per atraure el talent necessari i treballar les diferents etapes del projecte.