Una mobilitat sostenible, elèctrica i compartida: així ens mourem en zones urbanes

Actualitat, Blog, Esmorzars networking, Notícies

per Comunicació CTECNO / 20 novembre, 2019 / Sense comentaris

En el marc de l’Smart City World Congress, el CTecno ha celebrat una nova taula de debat en la qual s’han explicat els darrers avenços en matèria de transport urbà compartit. Després de l’obertura per part de Jordi Gili, representant del comitè executiu de l’entitat, s’han posat sobre la taula quins són els plans de l’àrea metropolitana i l’Ajuntament per millorar la qualitat de l’aire. Els autobusos, el tramvia o les bicicletes (també les elèctriques) estan al focus de tots els actors  que vetllen per descongestionar el trànsit, no només a la capital catalana, sinó a la resta de zones urbanes que l’envolten. Així ho han explicat tant el moderador de la taula, en Marc Iglesias (AMB) i la Maíta Fernández (coordinadora de mobilitat de l’Ajuntament de Barcelona).

I pel que fa a altres ciutats o pobles, la revolució del transport també està sent una realitat que esperen que no deixi d’evolucionar per convertir-se en un futur millor. Experiències com les de la cooperativa Som Mobilitat, explicades per Ricard Jornet, el presindent de la cooperativa: “El futur és elèctric i compartit. Fins i tot, podríem dir que serà autònom.” També Damián Martín, de Cooltra ha exemplificat com són els moviments dels habitants de Barcelona que es mouen en transport privat: “Les hores punta -marcades en vermell al mapa- són preocupants i hem d’intentar reduir la petjada ambiental”. Les dues modalitats de transport elèctric i compartit han convergit en la idea que “si cada persona ha de pagar una certa tarifa cada cop que agafa o lloga un vehicle elèctric, això canvia el paradigma. Perquè quan un té un vehicle propi no pensa en el número de vegades que l’agafa, perquè ja el té pagat i al pàrquing”.

L’experiència del bus autònom Èrica ha estat explicada per Joan Prat, Director General d’AMTU, qui ha explicat els avantatges d’aquest bus per apropar habitants de poblacions més petites i de com “no s’ha de tenir por als vehicles sense conductor, tal com fa anys, vam passar d’anar en cavall a tenir cotxes”.

 

I amb la mirada posada a la regulació dels vehicles autònoms i elèctrics i sobre el ‘car sharing‘ o cotxe compartit sobretot a les ciutats catalanes, el públic també ha tingut temps per debatre sobre com veuen el futur de la mobilitat i la implementació,  que ja no té marxa enrere, d’un un model col·lectiu de mobilitat més sostenible i en definitiva, més eficient, segur, equitatiu, competitiu, tranquil i saludable.