4YFN 2016: networking i visibilitat internacional per startups i emprenedors

Blog

per Comunicació CTECNO / 22 gener, 2016 / Sense comentaris

Amb més de 300 startups registrades i la previsió d’arribar als 500 inversors, un 50% més que el 2015, la tercera edició de 4 Years From Now s’ha posat en marxa per batre tots els rècords. La plataforma de negoci per la creixent comunitat de startups tecnològiques en l’àmbit global impulsada per Mobile World Capital celebrarà la seva trobada més important, en col·laboració amb GSMA Mobile World Congress, del 22 al 25 de febrer dins de les instal·lacions del recinte de Montjuïc de Fira de Barcelona. L’edició d’aquest any ampliarà la superfície, el programa, així com les activitats de networking i pitching per emprenedors i startups.

4YFN s’ha consolidat com una trobada essencial per a la identificació del talent i el foment de noves oportunitats de negoci. Per això, a la seva tercera edició, l’esdeveniment se centrarà a maximitzar la interacció entre emprenedors i agents clau per al desenvolupament dels seus projectes; inversors i també mitjans de comunicació que ajudin a incrementar la notorietat i visibilitat de totes les startups que participin en la trobada. “La nostra aposta es basa en el fet de reforçar les relacions entre els diferents públics presents a l’esdeveniment”, va comentar Esteban Redolfi, director executiu de 4YFN, en l’acte de presentació de 4YFN que es va celebrar a Barcelona el matí del 13 de gener.

Per això, una de les grans novetats d’aquesta edició seran les activitats de pitching, sessions que protagonitzaran startups i emprenedors per donar a conèixer els seus projectes. Les sessions de Founders&Investors proposen dos formats d’activitat: les tradicionals reunions de speed dating, i els nous Pitching Point, microescenaris en els quals els emprenedors podran presentar el seu treball a la comunitat. 4YFN 2016 ja compta amb la participació de firmes d’inversió com Index Ventures, Sandbox Partners, Maslow Capital Partners, DT Capital Partners, Relay Ventures, FundersClub i Notion Capital, entre d’altres. A més a més, amb l’objectiu de facilitar l’apropament dels inversors a les startups per sector, aquest 2016 es llança el 4YFN Investors Club, una comunitat d’inversors dirigida a fomentar les oportunitats de negoci en la indústria digital.

L’edició d’aquest any posarà en marxa també un innovador model de relació entre periodistes i startups, Pitch de Press. Aquesta proposta generarà reunions en un format similar a les sessions de Founders&Investors en les que els emprenedors realitzaran presentacions breus, d’uns 4 minuts, davant d’un periodista. Pitch the Press comptarà amb la col·laboració de professionals de la talla de Mike Butcher, editor cap de TechCrunch, i Robin Wauters, fundador i editor de Tech.eu.

En total, les diferents sessions de pitching i networking ocuparan més de 30 hores dins de la programació de la trobada. A més a més, amb l’objectiu de fomentar encara més la interacció entre tots els assistents, la trobada comptarà també amb la 4YFN Social Coin, una moneda a través de la qual els assistents podran relacionar-se i crear vincles que derivin en acords i nous contractes.

Speakers de prestigi internacional

A part dels ponents confirmats durant el 2015, com Nicola Mendelsohn, vicepresidenta EMEA de Facebook, o Renaud Visage, co-fundador i Chief Technology Officer a Eventbrite, grans noms de la indústria s’han sumat al programa de conferències de 4YFN.

Rich Miner, cofundador d’Android, Inc. I soci inversor a Google Ventures; Mark Shuttleworth, fundador de Canonical i cofundador de l’empresa de software lliure que ha desenvolupat el sistema operatiu Ubuntu; David Sable, conseller delegat global de Young & Rubicam, i Jessica Delpirou, directora del Hub del sud d’Europa de Meetic. Dirk Ahlborn, conseller delegat d’Hyperloop (projecte llançat per Elon Musk, cofundador de PayPal, SpaceX i Tesla Motors), i Marcus Weldon, director de tecnologia d’Alcatel-Lucent, són altres dels speakers estrella que tindrà la present edició.

Barcelona, hub internacional d’emprenedoria i innovació

Segons un estudi elaborat per MWCB, una de cada quatre startups tecnològiques d’Espanya s’ha creat a Barcelona, ciutat que està atraient emprenedors i inversors de tot el món. El 60% d’aquestes startups operen a escala internacional, índex del seu creixement. Tal com explica Aleix Valls, director general de MWCB, “tenim un ecosistema cada cop més madur, amb talent i capacitat d’atraure inversió internacional”.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.