“Tractar les valoracions a temps real millora l’experiència turística”, a l’Esmorzar Turisme i Mobile

Esdeveniments CTecno, Notícies

per Comunicació CTECNO / 21 maig, 2015 / Sense comentaris

Dijous 21 de maig l’Auditori Cibernàrium del Barcelona Growth Centre va acollir l’esdeveniment Mobile i Smart Destination: present i futur del Turisme”. Emmarcat dins el Cicle d’Esmorzars-networking organitzats pel CTecno amb la col·laboració de Barcelona Activa, l’acte va posar de manifest el pes que juguen els serveis mòbils i les aplicacions en la revolució de l’experiència turística.

Òscar Pallarols, Director del Programa Smart Living de la Mobile World Capital Barcelona, va ser l’encarregat d’introduir els participants i moderar el debat. L’esdeveniment va començar amb la ponència d’Enric Bono, Solution Consulting Head de T-Systems Iberia, en representació dels proveïdors de serveis tecnològics per al sector turístic.

Bono va recordar que, amb una major afluència turística, Barcelona s’ha d’enfrontar a un nou seguit de problemes logístics que la tecnologia pot resoldre. “Els turistes prefereixen sentir que tenir, va comentar. Durant la seva intervenció també va destacar la necessitat de generar ofertes personalitzades que arribin al client de manera directa: el gran repte per millorar l’experiència turística és tractar les valoracions dels clients a temps real, destacava.

David Leánez, Responsable d’Informàtica i Noves Tecnologies de Turisme de Barcelona, va instar a ajustar el pressupost i prioritzar l’ús els serveis mòbils. “Volem estar dins l’smartphone del turista”, va afirmar. Leánez també va destacar la rellevància que té el cicle de vida del turista –abans, durant i després de la visita– i la importància de compenetrar les recomanacions dels visitants que tornen a casa amb els que tot just aterren.

Per la seva banda, Xavier Font, Cap de l’Oficina Tècnica de Turisme de la Diputació de Barcelona, va recordar que “els gestors de destinacions estan saturats d’oferta” i que és vital saber filtrar i triar un ventall reduït i específic de serveis per a optimitzar l’eficiència i el retorn sobre la inversió.

Durant el torn de preguntes, va destacar la qüestió de la regulació de les noves plataformes col·laboratives. Jordi William Carnes, President del CTecno i Director General de Turisme de Barcelona, va advocar pel canvi d’aquest entorn: “d’alguna manera és una contradicció que Barcelona sigui una Smart City capdavantera i alhora tinguem por d’aquests nous agents”.

Les imatges de l’esdeveniment estan disponibles aquí.

Esmorzar-networking “Mobile i Smart Destination: present i futur del turisme” from CTecno on Vimeo.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.