El rol del CIO és acompanyar en el canvi de model de negoci, a la sessió #evoluCIO al Pier 01

Blog

per Comunicació CTECNO / 15 juny, 2017 / Sense comentaris

El Cercle Tecnològic de Catalunya (CTecno) i l’Associació Catalana de Professionals d’Informàtica de la Salut (UNITSS) van organitzar la sessió “Claus pel posicionament del CIO en el sector salut”.

Vivim en una era digital sense precedents i els CIO a les organitzacions sanitàries han de saber gestionar i ordenar un entorn cada cop més canviant, amb més demandes i expectatives i recursos limitats.

La jornada es va iniciar amb una conferència a càrrec de Genís Roca, soci-president de Roca Salvatella, qui va destacar que “el paper del CIO està en transició”. Després de repassar els tres moments més significatius de l’era internet: interfície web (ús reflexiu), interfície mòbil (ús impulsiu) i sensors (obtenció de dades en temps real), Roca va remarcar que el rol del CIO és “acompanyar en el canvi de negoci fruit d’una disrupció tecnològica”. “El CIO ha d’estar liderant amb la direcció general la transformació digital i ha de formar part del canvi”, va afegir.

Roca va recordar que actualment el temps de resposta és més important que el volum de dades, el temps que passa entre l’obtenció de la informació i la capacitat de reaccionar i d’oferir una resposta; és a dir, una aposta pel “big data” en lloc del “fast data”.

La jornada va continuar amb una conferència de Jordi Damià, CEO de Setesca, centrada en l’augment de la competitivitat dels CIO. Damià va referir-se als ràpids canvis en el mercat: consumim més ràpid, més barat, serveis i productes que ja no fan empreses. La competència també canvia i és per aquest motiu que els CIO s’han d’adaptar a aquests canvis del mercat.

A més a més, Damià va lamentar-se que la majoria de departaments d’informàtica no depenen directament del CEO, i va remarcar que els CIOs han d’alinear-se amb els CEOs per tal de fer créixer el nombre d’usuaris satisfets i fer créixer la companyia, sempre posant el client al centre.

“La digitalització pot canviar qualsevol àmbit de l’empresa” i el CIO s’ha d’alinear amb la transformació digital ràpidament, i portar la innovació a tots els processos. “Les empreses líders potencien la innovació, demanen opinió externa i incentiven el departament de tecnologia”, va afegir.

Finalment, Damià va recordar que des del departament IT es poden oferir solucions innovadores que millorin experiències de clients i empreses.

La jornada va continuar amb un debat obert conduït per Anna Benavent, presidenta d’UNITSS, i Joan Guanyabens, del Consell de Salut del CTecno.

Consulta les fotografies.
Consulta la presentació de Genís Roca i la de Jordi Damià.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.