El sector retail aposta per la reinvenció digital

Blog, Blog

per Comunicació CTECNO / 16 octubre, 2017 / 1 Comentari
  • El 80% de les dades que tenim actualment són desestructurades i no serveixen les capacitats actuals, moment en què entra en joc la tecnologia cognitiva
  • El 85% dels establiments disposen de pàgina web i d’aquestes el 50% tenen comerç electrònic
  • La personalització de les dades és una necessitat en el sector del retail

Barcelona, 10 d’octubre 2017–  El Cercle Tecnològic de Catalunya (CTecno) ha organitzat aquest matí l’esmorzar-networking “La transformació digital en el retail”. L’acte, celebrat a la sala Barcelona de l’edifici MediaTIC,  ha reunit a més d’una cinquantena d’empresaris interessats en com el sector retail s’ha adaptat al món digital i com l’ha integrat en el dia a dia.

La necessitat de crear noves experiències pel consumidor, de personalitzar per tal d’aconseguir rellevància en cada punt de contacte o el grau de digitalització en el comerç són alguns dels aspectes tractats a  la taula rodona, on han participat Pau Agulló, Managing Director de Kernel Analytics, Joan Carles Calbet, President de Comertia i director general d’Electro Calbet, Ángel Castán, Cognitive Retail Lead a IBM i Xavier Rivera, professor de l’ESCODI, qui s’ha encarregat  de moderar l’acte.

Pau Agulló, Managing Director de Kernel Analytics, ha destacat la importància dels mètodes quantitatius avançats per tal de prendre decisions tàctiques en el món de l’empresa. Així, ha remarcat la necessitat de la personalització com a requisit fonamental en la relació entre client-empresa, la flexibilitat del món online i ha introduït el concepte de “llista de la compra intel·ligent”, la qual es crea a partir de l’estudi de la previsió de consum dels clients. L’omnicanalitat, les converses intel·ligents o la cadena de subministrament automatitzada que permet garantir que cada punt de venda tingui la demanda necessària són altres dels elements a tenir en compte a l’hora de prendre decisions.

Per altra banda, en Joan Carles Calbet, president de Comertia i director general d’Electro Calbet ha presentat les dades de l’estudi ‘La transformació digital en el retail a Catalunya’. Segons aquest informe, el 85% de les empreses enquestades disposen de pàgina web i d’aquestes el 50% tenen comerç electrònic. A més a més, ha remarcat que Facebook i Instagram són les xarxes socials preferides dels comerciants catalans. També ha apuntat que un 41% dels establiments enquestats no tenen tecnologia a les seves botigues degut als frens del cost, la manca de personal, capacitat i de coneixements.

Finalment, Ángel Castán, Cognitive Retail Lead a IBM ha destacat que el panorama actual està canviant per l’enorme presència del big data, i és que en els darrers anys el volum de dades ha crescut exponencialment. No obstant això, el 80% de les dades són desestructurades, punt en què pren protagonisme la tecnologia cognitiva, una tecnologia que no substitueix les nostres capacitats, sinó que les millora. Així, solucions com ‘Watson’ d’IBM permeten entendre dades desestructurades, raonar, aprendre i interaccionar amb els usuaris. A més a més, ha remarcat la importància de crear noves experiències per crear una connexió emocional amb els consumidors, de la reinvenció digital i de la creació de nou talent.

Per tant, podem concloure que estem davant d’un procés de reinvenció digital que requereix noves inversions i estratègies que estan a l’abast de tot tipus de comerç. El canal digital no es pot obviar i, per tant, s’ha d’estar present en aquest mitjà i saber adaptar-se constantment als canvis.

Consulta les fotografies
Consulta el vídeo-resum
Consulta aquí l'estudi de Comertia sobre "La transformació digital en el retail a  Catalunya"

Un Comentari

  1. […] pasado 10 de Octubre el CTecno organizó un desayuno-networking con la colaboración y patrocinio de Barcelona Activa. La sesión […]

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.