De conductors a usuaris, els reptes del cotxe connectat a debat al CTecno

Blog

per Comunicació CTECNO / 4 maig, 2017 / Sense comentaris
  • El cotxe connectat permetrà incrementar la seguretat viària i millorar la sostenibilitat i la connectivitat
  • El connected car ha de fer front a diversos reptes, com la propietat de les dades, la seguretat o la privacitat
  • Els cotxes es comunicaran amb l’usuari, amb el món i entre ells

El Cercle Tecnològic de Catalunya (CTecno) va organitzar el passat dimecres 3 de maig un nou esmorzar networking titulat “El cotxe connectat: tecnologia, sostenibilitat i mobilitat”. La sessió, que  es va celebrar una setmana abans de la posada en marxa del Saló Internacional de l’Automòbil, va tenir lloc a la sala Barcelona de l’edifici MediaTIC i va comptar amb la col·laboració i patrocini de Barcelona Activa.

La taula rodona va comptar amb la participació de Guillem Bernatallada, Telematic Applications and ITS Projects a Fundació RACC; Marc Nogué, Senior Project Manager (Mobile/Connected Car) a Opentrends; Anna Martínez, Responsable dels projectes serie del cotxe connectat a SEAT; Jorge Chial, Mobility Lead de l’Automobile Barcelona Connected Hub i va ser moderada per  Àngel Lòpez, Director Executiu Plataforma LIVE.

Guillem Bernatallada, Telematic Applications and ITS Projects a Fundació RACC, va remarcar que els canvis demogràfics, com l’envelliment de la població o la concentració a les ciutats, i els canvis d’hàbits faran canviar les necessitats de mobilitat. Amb el cotxe connectat, es presenta un nou model que permetrà incrementar la seguretat viària, tot reduint les xifres d’accidentalitat i els riscos, i millorar la sostenibilitat i la connectivitat. Tot i així, la privacitat, la seguretat i la propietat de les dades són alguns dels reptes als que encara avui s’ha de donar una resposta.

Marc Nogué, Senior Project Manager (Mobile/Connected Car) a Opentrends, va explicar que el cotxe connectat “és un cotxe amb connexió a Internet” que canvia el focus de la indústria automobilística: ara, en lloc de centrar-se en el producte (cotxe) es posa el focus en l’usuari. Per això és necessari “combatre la ceguesa de l’usuari a la indústria del cotxe connectat” i situar-lo al centre de l’experiència. També va remarcar la necessitat d’integrar el producte en el context i de la seguretat del model.

Per la seva banda, Anna Martínez, Responsable dels projectes serie del cotxe connectat a SEAT, va remarcar que el cotxe connectat no és el futur, “és una realitat”. El perfil dels conductors de SEAT és gent jove que vol seguir connectada mentre condueix, i per això “un de cada tres Seats Ibiza ja està connectat”. En aquest sentit, una de les claus de la companyia és pensar en usuaris i no en conductors, en cotxes totalment personalitzables i en serveis de valor afegit per als usuaris.  “Volem que els cotxes es comuniquin amb l’usuari, amb el món i entre ells”, va afegir Martínez.

Finalment, Jorge Chial,  va apropar el públic a l’Automobile Barcelona Connected Hub, un punt de trobada dels actors més importants de l’àmbit del cotxe connectat i espai de debat de les innovacions tecnològiques i la connectivitat. Chial va remarcar també que el sector del cotxe connectat té els mateixos reptes que el sector del mòbil, tot i que a gran escala. Finalment, va destacar que amb aquestes iniciatives Barcelona es posiciona com un hub tecnològic.

Consulta el vídeo-resum de la sessió

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.