#esTIConvidat amb Ricard Font, president de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya

Actualitat, esTIConvidat, Notícies

per Comunicació CTECNO / 29 octubre, 2020 / Sense comentaris

esTIConvid@t és un nou format d’acte virtual exclusiu per a representants de les empreses sòcies del CTecno per debatre sobre una temàtica d’interès per al sector TIC de la mà d’un convid@t referent del sector.

Els convidats de l’esTIConvid@t han sigut Oriol Torruella, director de l’Agència de Ciberseguretat de CatalunyaXavier Milà, Director Gerent/CEO del CTTI i Marta Continente, Gerent d’Innovació i Transició Digital a l’Ajuntament de BarcelonaMarga Bonmatí, Directora Gerent del Consorci AOC – Administració Oberta de CatalunyaDídac Leedirectiu responsable de l’Àrea Digital del FC Barcelona, Joan Angulo, director de màrqueting corporatiu i projectes estratègics de Fira Barcelona, Ariadna Rectoret, directora general del Servei Públic d’Ocupació de Catalunya SOCEster Manzano, directora general d’Administració Digital i Catalina Grimaltsubdirectora general d’Organització i Recursos Interns del Port de Barcelona.

La sessió va començar amb una introducció d’Anna Orti, membre del Comitè Executiu del CTecno, que li va donar la paraula al convid@t i va presentar-lo repassant la seva trajectòria professional.

En la seva intervenció, Ricard Font va explicar que Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya es va crear l’any 1979, i actualment té un pressupost de 380 milions d’euros i uns 1263 treballadors aproximadament. FGC està entomant una nova època, perquè estan compromesos amb el canvi climàtic i l’any que ve el 100% de l’energia que mourà els ferrocarrils serà solar. A Barcelona el 80% dels moviments es fan a peu, amb transport públic, amb bicicleta o patinet i és la ciutat europea amb menys esperes al transport públic.

“Tenim 4 objectius en relació amb la tecnologia: el client digital, l’operativa, l’entorn de digitalització i l’adaptació de l’empresa a la disrupció constant”, va explicar. En relació amb la igualtat de gènere dins la companyia, el president va explicar que l’objectiu és que la mentalitat de l’empresa sigui d’homes i dones per igual. En l’àmbit internacional, la promoció de dones en empreses ferroviaries és d’un 15%. “Fins ara teníem una veu d’home a les estacions i hem decidit que la veu serà d’una dona, per feminitzar la imatge de Ferrocarrils”; va explicar.

El president va exposar que la COVID-19 ha afectat l’economia de FGC i l’impacte econòmic de la crisi ha estat de 30 milions d’euros, ja que els trens que van més ocupats són entre 7 i 9 del matí però només amb un 50-52% d’aforament.

A continuació, les empreses sòcies CTecno van tenir l’oportunitat de compartir preguntes i reflexions amb el president de Ferrocarrils de la Generalitat.

Des del CTecno volem agrair la participació del convid@t i dels representants de les empreses sòcies que van participar a la sessió.

 

Consulta el llistat d’assistents