IBM i el CTecno signen un conveni de col·laboració per promoure la societat de la informació i el coneixement

Notícies

per Comunicació CTECNO / 2 març, 2016 / Sense comentaris
  • L’acord suposa la incorporació de la multinacional TIC al Consell d’Empreses del CTecno

IBM i la Fundació Cercle Tecnològic de Catalunya (CTecno) han signat un conveni de col·laboració per incorporar la companyia com a Soci del CTecno i al seu Consell d’Empreses.  A través de l’acord, totes dues entitats busquen unir forces per promoure la Societat de la Informació i del Coneixement a través de la col·laboració directa en l’organització d’esdeveniments, reunions professionals i trobades de networking.

El conveni, signat per Jordi William Carnes, President del CTecno, i Marc Estapé, Director Regional a Catalunya, Aragó i Balears d’IBM, estableix espais de col·laboració pel foment de la transformació tecnològica del teixit empresarial català.

IBM està present en 175 països i compta amb una plantilla de més de 380.000 professionals en tot el món. Mitjançant l’aplicació de les més avançades tecnologies, impulsa la transformació digital de les organitzacions. En l’actualitat, els seus eixos estratègics giren al voltant de la computació al núvol, l’analítica de dades, la mobilitat, les xarxes socials i la ciberseguretat. És, així mateix, l’empresa precursora de la computació cognitiva, basada en sistemes informàtics –com IBM Watson que no es programen sinó que aprenen per sí mateixos i entenen el llenguatge natural. La computació cognitiva ja està sent aplicada amb èxit en diversos àmbits, com el de la medicina, les finances o el de l’exploració petrolífera.

Des de la seva fundació als Estats Units a 1911, IBM ha mantingut el seu lideratge tecnològic i ha continuat durant els últims 23 anys com a líder del rànquing de patents en aquell país (88.000 patents registrades). Compta amb una inversió anual d’al voltant de 6.000 milons de dòlars en I+D+i.

A Espanya està present des de 1926. Les activitats comercials d’IBM a Catalunya s’inicien aquell mateix any com a peça important dins l’estructura de la companyia. La seu de Barcelona allotja avui dia l’IBM Client Center, un espai de col·laboració en el desenvolupament d’oportunitats de negoci, al servei de clients i socis. Es tracta d’una plataforma des d’on ajudar a les organitzacions en la transformació de l’experiència amb el client, facilitar l’accés a la innovació, provar solucions, així com buscar noves idees i recursos. A més a més, el Grup IBM diposa d’una amplia xarxa d’instal·lacions a la resta de la comunitat, entre les quals destaquen el centre cloud a Cerdanyola del Vallès (Barcelona) i el Centre d’Innovació Tecnològica de Reus (Tarragona), gestionat per ViewNext, empresa subsidiària d’IBM a Espanya.

Aquestes inversions, juntament amb la transferència de coneixement i experiència en els projectes que ha treballat a la zona han contribuït a la modernització del teixit empresarial local. Des de Catalunya, IBM ha liderat diversos projectes tecnològics pioners en supercomputació, finances i gestió de ciutats intel·ligents, entre d’altres sectors, en col·laboració amb institucions, empreses i universitats.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.