“La gamificació no és disfressar allò que és lleig, sinó redissenyar per motivar”, a l’Esmorzar-Networking sobre Gamification.

Actualitat, Notícies

per Comunicació CTECNO / 16 juliol, 2015 / Sense comentaris

El passat dijous 16 de juliol l’Auditori Cibernàrium del Barcelona Growth Centre va acollir l’acte “Gamification: tecnologia i joc com a eina empresarial”. Emmarcat dins el Cicle d’Esmorzars-networking organitzats pel CTecno, amb la col·laboració de Barcelona Activa, l’acte va posar de manifest la utilitat i els valors de les mecàniques de joc en entorns no lúdics amb la finalitat de motivar.

Alberto Delgado, CEO d’Uanou, va ser l’encarregat d’introduir els participants i de moderar el debat. Delgado va destacar el creixement previst en el mercat de la gamificació, sector que estima una inversió de 2.800 milions d’euros en el proper any.

Des de la vessant educativa, Joan Puigcercós, director executiu de l’Escola de Noves Tecnologies Interactives (ENTI), va exposar quins són els àmbits d’aplicació de la gamificació: des del consum, l’educació, i la sanitat fins a la seguretat o el turisme. Puigcercós va destacar la utilitat de la gamificació per buscar talent i va explicar, com gràcies a dinàmiques de joc, es facilita l’automatisme en la selecció de talent: “la gamificació no té límits, cal trobar els engranatges per saber-la aplicar”, va comentar.

Sergio Pérez, Director de Delivery a Fhios, va comentar quines són les dinàmiques de joc pròpies de la gamificació: “hi ha moltes mecàniques de joc, basades sempre en l’acció i la recompensa, capaces d’influenciar i motivar grups de persones”. Pérez també va incidir en què “quan tot l’equip està implicat, les tècniques de gamificació amb dinàmiques de punts o de recompensa funcionen molt bé”.

Com a representant d’una empresa que desenvolupa gamificació de contingut, Oscar García, soci i consultor a Cookie Box, va instar a reflexionar sobre el punt de penetració d’aquesta tendència en el nostre país. Garcia va destacar que els Estats Units i Europa són els centres neuràlgics de la gamificació, mentre que Àsia segueix dominant en la indústria del videojoc. A més a més, va presentar dades d’un informe de PuntoExtra per exposar que un 52% de la gamificació del nostre país es concentra en els departaments de màrqueting, seguit d’un 38% en recursos humans.

Per la seva banda, Puigcercós va destacar que “les xarxes socials compleixen moltes tècniques de la gamificació”, fet que possibilita una comunicació empresarial gamificada, si bé va assegurar que es tracta d’un procés complicat i que requereix temps.

Durant l’acte, Pérez i García van coincidir en afirmar que en la gamificació no tot és tecnologia. García va provocar als assistents afirmant que la gamificació és analògica i no tecnològica i, de fet, va explicar que la formació en aquest àmbit es basa en la psicologia. “Gamificar no és disfressar allò que és lleig i avorrit, sinó redissenyar per motivar”, va sentenciar.

Durant el torn de preguntes, Delgado va declarar que “estem vivint una transformació i tenim unes estructures organitzatives tradicionals que no s’ajusten a la gamificació”. En la cloenda, Jordi William Carnes, President del CTecno, va anunciar que el proper Esmorzar-Networking serà sobre sistemes industrials i tindrà lloc el 17 de setembre dins del IoT World Congress.

Esmorzar-networking ‘Gamification: tecnologia i joc com a eina empresarial” from CTecno on Vimeo.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.