La importància de les dades, el temps de resposta i la transformació digital del comerç, a debat al CTecno

Blog

per Comunicació CTECNO / 2 juny, 2017 / Sense comentaris

El Cercle Tecnològic de Catalunya (CTecno) va organitzar, amb col·laboració de Barcelona Activa, el debat-networking “Emprenedoria i l’impacte de la transformació digital” a l’espai Networking Economia Social de la Fira BizBarcelona.

El debat va ser moderat per Santiago Sánchez, conseller delegat de Etailers Ecommerce i director de programes Ebusiness a La Salle, i va comptar amb la participació d’Eva Tomás, CEO de Manzaning; Eva Rodríguez, sòcia fundadora de Take U; Eva Martín, CEO i Founder de Tiendeo; i Daniel García, cofundador i director general de Mkitinabox.

Eva Tomás va apropar als oients a Manzaning: un marketplace que neix amb l’objectiu de posar en contacte al comerç local no digitalitzat amb els clients. En els últims anys, més de 75.000 petits comerços han tancat a Barcelona i Madrid, i Manzaning vol fer reviure el comerç de barri a través d’un e-commerce al servei d’un sector tradicional com el del comerç. En el seu primer any de vida, ha rebut més de 5.000 comandes, ha enregistrat més de 450 comerços i ha tingut 15.000 descàrregues.

Per la seva banda, Eva Rodríguez, sòcia fundadora de Take U, va explicar la importància de la millora de la gestió de les dades internes i externes per als restaurants per tal de conèixer millor els seus clients. De fet, un 77% dels usuaris busquen informació online d’un restaurant abans de visitar-lo i un 30% fan reserves a través d’internet. “Necessitem informació per prendre decisions, el consumidor ha canviat”, ara ja no busquen simples àpats, si no que volen viure experiències”, va apuntar.

Eva Martín, CEO i Founder de Tiendeo, va detallar el seu model: “digitalitzar els fulletons dels supermercats en format paper a les bústies”. L’empresa basa el seu model de negoci en el busteig digitalitzat i geolocalitzat i ofereix als comerços informació i dades valuoses que els permeten conèixer més i millor els seus consumidors.

Finalment, Daniel García, cofundador i director general de Mkitinabox, va explicar com transformar digitalment els punts de venda, com s’apliquen tècniques de comerç e-commerce a la botiga física. Mktinabox integra les dades que recullen els TPV i posa en marxa accions de marketing i negoci en temps real i mostrar el que els consumidors necessiten.

Consulta el vídeo-resum.
Consulta les fotografies.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.