“La innovació pedagògica ha arribat per quedar-se”, a l’Esmorzar d’Educació i TIC

Actualitat

per Comunicació CTECNO / 26 setembre, 2014 / Sense comentaris

033 Judit ContrerasEmmarcat dins el Cicle d’Esmorzars-Networking que el Cercle Tecnològic de Catalunya (CTecno) organitza conjuntament amb Barcelona Activa, el passat 26 de setembre va tenir lloc un nou debat amb la innovació pedagògica com a protagonista.

L’acte, que s’ha celebrat a la Sala Cibernàrium del Barcelona Growth Centre sota el títol “Les noves tecnologies al servei de la innovació pedagògica”, ha estat moderat per Baptista Borrell, representant de Seidor Learning Services i president d’Edutech Cluster, que ha col·laborat en la difusió de l’acte. Borrell ha comentat que “falten  models pedagògics que demostrin que l’ús de la Tecnologia augmenta l’aprenentatge, i que justament aquest és el repte que hem d’assolir orientant els models a  una recerca i innovació que ens permetin mesurar resultats”. Un repte que, considera, també “requereix d’una certa priorització de les inversions Públiques pel bé de l’educació i per fomentar un teixit industrial amb un alt potencial de creixement arreu del món”.

Jordi Vivancos, representant de l’administració com a cap de l’àrea de Tecnologies per l’Aprenentatge del Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya, ha destacat a la seva intervenció que “cal entendre les tecnologies no només com a una eina, sinó com un objecte d’aprenentatge”. Així mateix, ha posat de rellevància la necessitat de “dotar de competència tecnològica no només pels estudiants, sinó també el professorat”.

Seguint aquesta línia, Xavier Patiño, director de la Fundació Tr@msha remarcat que, a banda de l’extensió del coneixement als mestres, cal que “la innovació pedagògica sigui col·laborativa” perquè només així s’aconseguirà una “formació dirigida cap a uns objectius estratègics”.

Per la seva banda, Martin Benito, responsable de la divisió d’educació d’Everisha aportat el punt de vista empresarial posant de relleu que “cal desenvolupar activitats de col·laboració entre centres educatius, administració i sector industrial”. Tot i així, ha esmentat que “la implantació de la innovació és un procés progressiu i incremental” i que “cal focalitzar-se en els grups de docents i els centres que ja estan preparats tecnològicaments per, després, anar expandint els recursos”.

Durant l’acte, ha quedat reflectit que Catalunya és una de les regions més dinamitzadores de la tecnologia aplicada a l’ensenyament, i tot i que  encara queda pendent la millora de la connectivitat en alguns centres educatius, la progressió d’escoles públiques que està adoptant la tecnologia està incrementant la seva intensitat, és cada cop més elevada.  La inversió en educació i tecnologia és, doncs, una aposta estratègica pel país que està a l’ordre del dia.

Esmorzar Educació i TIC from CTecno on Vimeo.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.