“Pacients, metges i governs volen el mateix: més autonomia”, a l’Esmorzar Smart Farma

Esdeveniments CTecno, Notícies

per Comunicació CTECNO / 22 abril, 2015 / Sense comentaris

Avui dimarts 21 d’abril l’Auditori Cibernàrium del Barcelona Growth Centre ha acollit l’Esmorzar-networking “Smart Farma: digitalització al món farmacèutic”. Emmarcat dins el Cicle d’Esmorzars-networking organitzats pel CTecno amb la col•laboració de Barcelona Activa, l’acte ha girat entorn el paper que juguen les últimes tendències tecnològiques en la consolidació de la transformació de la indústria farmacèutica.

La Sra. Bárbara Vallespín, Manager del Centre de Competència mHealth de la Mobile World Capital Barcelona i encarregada de moderar el debat, ha introduït la jornada parlant de la missió del centre al que representa, recordant que el sector farmacèutic tradicional ha arribat a un punt d’inflexió que requereix la implementació de nous serveis que aportin un valor afegit.

En aquest sentit, el Sr. Roberto Martín, IT HealthCare Innovation Head de Bayer Espanya, ha destacat en la seva ponència la importància de la mHealth en la reducció de costos, tant pel sector públic com pel privat. “Pacients, metges i governs volen el mateix: més autonomia”, ha assegurat Martín. Seguidament, ha fet referència a companyies tecnològiques com Apple, que ja incorpora cardiògrafs als seus dispositius, fet que evidencia que “si les farmacèutiques no volen fer-ho, altres ho faran”. Segons Martín, doncs, “ara és hora de no només oferir fàrmacs, sinó també serveis”.

El Sr. Jordi Oliveras, Gerent de Relacions Corporatives de Sanofi Espanya, ha continuat donant exemples concrets de serveis TIC desenvolupats per Sanofi, com el d’una aplicació per diabètics que permet mesurar el nivell de glucosa en sang amb l’ajuda d’un iPhone. Aquesta iniciativa podria ser clau en un territori com el català, on el 43,6% dels pacients diabètics no estan controlats.

En una invitació a la reflexió, el Sr. Matthias Moritz, Corporate BT Director d’Almirall, ha volgut remarcar que no hem de perdre de vista que tots som “immigrants digitals” i ha proposat una sèrie de “manaments” que s’haurien de seguir per a una correcta digitalització. Entre aquests, Moritz ha destacat l’aposta per la transparència com a pilar clau per una relació més estreta amb el pacient. “Hem de conèixer les diverses plataformes i escoltar què volen els pacients si volem implementar-les correctament”, ha assegurat Moritz, que reconeix que encara queda un llarg camí. “Els mateixos pares que pengen fotografies dels seus bebès a Facebook, neguen dades vitals a les farmacèutiques”, ha recordat Moritz.

 

Poden veure’s imatges de l’esdeveniment aquí.

 

Esmorzar-networking "Smart Farma: digitalització al món farmacèutic" from CTecno on Vimeo.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.