Smart City, Smart Region, Smart Citizen

Blog

per Comunicació CTECNO / 4 febrer, 2014 / Sense comentaris

Smart City, Smart Region, Smart Citizen

 

Fa pocs dies Barcelona va ser escenari de tres actes que conviden a la reflexió: el primer, l’entrega dels Premis d’Innovació Tecnològica que va lliurar  la Fundació Vodafone. Com deia el seu president, no es casual decidir fer l’acte a Barcelona. És una ciutat rellevant per la companyia. És important que una companyia com Vodafone, escenifiqui de forma pública el seu compromís amb Barcelona i Catalunya. Els guanyadors, empreses, projectes, vinculats a la cohesió social. El món de les tecnologies al servei d’un major benestar social. Cap fractura social per raó tecnològica.

Jordi W. Carnes

Jordi W. Carnes

El segon, la conferència del CEO de Fira de Barcelona. Agustí Cordón explica una de les plataformes econòmiques més importants del nostre país. Història viva de l’ economia de Catalunya, Barcelona, Espanya, i àdhuc d’una part important d’ Europa. El desafiament de la Fira és la seva capacitat per projectar noves realitats, l’aposta per les noves oportunitats, per la nova economia. La Mobile World Capital, amb el seu Congress al capdavant, és la punta d’un iceberg que va molt més enllà, d’un esdeveniment. El Mobile, el mòbil, com a motor de la nova economia.

I tercer, l’entrega de la Medalla de la Ciutat al Mèrit Cultural a Jordi Clos, un citizen en majúscules, símbol d’una generació d’homes i dones que han fet de la seva vida la síntesis de cultura, compromís cívic i creació de riquesa. Innovació com a actitud vital constant.

 

Tres actes que expressen una realitat i alhora una necessitat de continuar aprofundint. Volem ser una Smart City, volem viure en una Smart Region, i que els nostres ciutadans puguin tindre tots els drets i deures de ser smart. Però per assolir aquests reptes hem d’actuar sense complexos, facilitar els processos de transferència tecnològica, ajudar a guanyar dimensió. La crisis ens obliga a viure el dia a dia. Però compte si renunciem a dissenyar, a somiar, a construir no només el demà, sinó el demà passat.

Volem i podem ser smart en tots els sentits de l’expressió, però potser sobren paraules i calen realitats. Els exemples que he esmentat al inici, son això, fets, petits, quotidians, però que assenyalen un camí, una vocació. Construir aquest camí és tasca de tots els sectors socials, econòmics, culturals i polítics del nostre país.

Algú pot pensar i creure que les nostres prioritats i debats ara són altres. S’equivocaria: Ara l’objectiu de Barcelona i Catalunya és ser una ciutat, regió, competitiva a nivell mundial. Volem ser un destí, referència integral de serveis de qualitat. Un espai que aposta per la qualitat, pel benestar dels seus ciutadans, que fa de la competitivitat  positiva i constructiva l’eix de la seva activitat quotidiana.
Smart, intel·ligent, no com a eslògan, sí com a forma de ser i de fer. Els propers dies celebrarem el Mobile World Congress. Una nova oportunitat per demostrar al món que, ,és enllà de ser una ciutat turística, divertida i amable, som una ciutat intel·ligent.

Jordi William Carnes

President de la Fundació CTecno

(publicat a La Vanguardia “Diners” el diumenge 2 de febrer de 2014)

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.